tirsdag den 29. april 2014

Vimpelrække

Foråret er for alvor kommet og jeg er vild med livet på barsel de her dage. Det hele er på en eller anden måde lidt nemmere når solen skinner. Folk er glade og byen summer af liv, cykler og engangsgrill. Jeg elsker sommer i byen! Dagene har budt på masser af kaffeaftaler udenfor i det gode vejr, årets første dukkert og ikke mindst en skøn weekend i sommerhus. Der blev jeg færdig med denne vimpelrække, som skal hænge på tremmesengen.

Flagene er ret nemme at lave. Jeg har hæklet dem i dobbelt garn (bomuldsgarn fra Søstrene Grene) på pind str. 3. De krøller ikke så meget når de er i dobbelt garn. Jeg har hæklet dem sådan:

Slå X antal luftmasker op (jeg brugte 14) og vend på 1 lm
Rk 1: fm hele vejen tilbage, vend IKKE på en lm
Rk 2: fm hele vejen, men de to sidste masker hækles sammen, vend på 1 lm
Rk 3: fm hele vejen, men de to sidste masker hækles sammen, vend på 1 lm
...
Man slutter af med at hækle to masker sammen og så sluttede jeg vist af med en km

Med snoren gik det lidt i ged for mig. Den er lavet af noget andet bomuldsgarn og er ikke i dobbeltgarn. Så da jeg skulle hækle vimplerne på blev det noget værre rod, for maskerne passede ikke sammen. Så jeg lavede snoren for sig (lm i ønsket længde og så kædemasker tilbage) og så syede jeg bare vimplerne på. Jeg kom til at starte lidt midt på og lidt skævt, så det var lige før at vimplerne ikke kunne være der. Men så trak jeg bare lidt i snoren så den blev lidt længere. Man lærer vel noget hver dag ;-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar